ورزش روی مدار دهه هشتادی‌ها
افتخارآفرینی متوالی جوانان و نوجوانان ایران در کمتر از یک ماه اخیر

ورزش روی مدار دهه هشتادی‌ها

گفتگو با فروتن باقریان، دروازه بان جوان کرمانی شاغل در فوتبال اتریش:

برای رسیدن به دروازه تیم ملی فوتبال تلاش می کنم 

فروتن باقریان، دروازه‌بان جوان و 23 ساله کرمانی با درخشش در لیگ دو فوتبال اتریش به دنبال کسب تجربه بیشتر در فوتبال اروپا و رسیدن به ارزوی خود برای دعوت به تیم ملی فوتبال است.
فروتن باقریان، دروازه‌بان جوان و 23 ساله کرمانی با درخشش در لیگ دو فوتبال اتریش به دنبال کسب تجربه بیشتر در فوتبال اروپا و رسیدن به ارزوی خود برای دعوت به تیم ملی فوتبال است.
کد خبر: ۱۴۱۹۴۹۷

 به گزارش جام جم آنلاین کرمان، این دروازبان جوان که علی رغم سن کم تجربه بازی در کشور هلند را نیز دارد در 19سالگی با تجربه بازی در نایمخن هلند به کرمان آمد تا درون دروازه تیم فوتبال مس کرمان بایستاد،اما فرصت چندانی برای نشان دادن خود پیدا نکردتا اینکه در دیدار مس نوین با ون پارس اصفهان در لیگ دو کشور او درون دروازه مس نوین قرار گرفت و توانست یک تنه تیمش را صاحب امتیاز کند.این بازی از معدود بازی هایی بود که او فرصت پیدا کرد خود را دردرون دروازه نشان دهد و درنهایت به دلیل عدم فرصت کافی برای بازی کردن اینباربرای بازی درفوتبال اروپا کشور اتریش را انتخاب کرد.

این دروازه‌بان کرمانی با گلایه از مدیران و مربیان سابق تیم فوتبال مس که او را از حضور در تیم سایپا  منصرف کردند می گوید:در سال اول امیدها در تمرینات سایپا زیر نظر علی دایی حضور داشتم،اما مدیران و سرمربی وقت مس کرمان با من تماس گرفتند و من را از حضور در سایپا منصرف کردند و آمدم با مس قرارداد بستم،ولی بعدها مورد بی مهری باشگاه قرار گرفتم و هیچکدام از آن وعده ها عملی نشد و بعد از اینکه 3 سال به صورت فیکس در رده امید برای مس کرمان بازی کردم و در تمرینات تیم بزرگسالان مس حضور داشتم،علی رغم شایستگی فرصت  بازی در تیم بزرگسالان مس کرمان را پیدا نکردم و در نهایت به تیم فوتبال مس نوین پیوستم.

جدا شدن ازتیم مس نوین
 
باقریان،در خصوص جدایی‌اش از مس نوین به مقصد اروپا گفت:من در عین حال که با تیم مس نوین درکنار روح الله صابری که یکی از بهترین مربیان است تمرین می کردم و تجربیات گرانبهایی کسب کردم به دنبال حضور در خارج از کشور بودم تا فوتبالم را در اروپا ادامه بدهم. به واسطه اینکه قبلا در هلند بازی کردم دوست داشتم به اروپا برگردم و در نهایت در نیم فصل کارهای ویزای من برای اتریش انجام شد و از مس نوین جدا شدم.

برای رسیدن به دروازه تیم ملی فوتبال تلاش می کنم 

باقریان،در پاسخ به اینکه اگر در مس کرمان می‌ماند،آیا ممکن بود نظرش برای پیوستن به اروپا تغییر کند یا خیر،گفت:قطعا تاثیرگذار بود.اگر من می‌دانستم که در تیم مس بازی می‌کنم و دیده می‌شوم شاید می‌ماندم.با این حال الان خوشحال هستم که این اتفاق رخ نداد تا لژیونر شوم.اگر هم می‌ماندم آن توانایی و لیاقت را داشتم که در لیگ یک و لیگ برتر بازی کنم.ممکن بود سرنوشت فوتبالی و زندگی من تغییر کند،اما بیشتر خوشحال هستم که این اتفاق رخ نداد.

بازی در نایمخن هلند در 16 سالگی

فروتن باقریان که قبل از حضور در فوتبال اتریش،در سن 16 سالگی سابقه بازی درفوتبال اروپا و باشگاه «NEC Nijmegen» هلند را دارد می گوید:در آنزمان پس از انجام 4 بازی برای تیم ملی دانش آموزی در مسابقات آسیایی و حضور در تمام فستیوال‌های ملی،در تیم ملی فوتبال نونهالان زیر نظرمصطفی قنبرپور و تیم ملی نوجوانان زیر نظرحمید علیدوستی کار کردم که باعث شد تجربه و رزومه خوبی به دست بیاورم.  من چون بازیکن ملی محسوب می‌شدم با فوتبال کشور هلند لینک شدم و با دعوت باشگاه نایمخنNEC  در16 سالگی رفتم آنجا تست دادم و مورد تاییدشان قرار گرفتم. من در آنزمان در تیم زیر 19 ساله‌های «NEC Nijmegen» در لیگ برتر بازی کردم و در نیم فصل دوم به تیم دوم باشگاه پیوستم و در جام حذفی هلند بازی کردم. وضعیتم در هلند خیلی خوب بود. تجربه عالی به دست آوردم و همان روزهای خوب در هلند باعث شد برای بازگشت به اروپا تلاش کنم. زمانی به هلند رفتم که در تیم ملی نونهالان حضور داشتم و در همان زمان به تیم ملی نوجوانان هم دعوت شدم.

بازگشت دوباره به فوتبال اروپا

فروتن باقریان،درباره چگونگی بازگشت به فوتبال اروپا می‌گوید: خیلی پیگیر بودم که به اروپا بروم. طی بررسی‌هایی که کردم کشور اتریش برای پیشرفت خوب است،زیراآکادمی‌های  فوتبال خوبی دارند و فوتبالشان طوری است که باعث پیشرفت می‌شود. 

وی می افزاید:در ابتدا ورودم به کشور اتریش به دلیل نزدیک بودن به پایان فصل نقل و انتقالات فوتبال این کشورو برای دور نشدن از شرایط بازی و فوتبال با تیم «Sc mannswörth» درلیگ 3 اتریش قرار بستم و درلیگ و جام حذفی به صورت کامل بازی کردم و عملکرد بسیار خوبی داشتم تا اینکه درنیم فصل دوم با دریافت پیشنهاد از تیم «Post Sv» به این تیم منتقل شدم و نیم فصل دوم با عملکرد بسیار خوب فصل را به پایان رساندم .

تجربه ای جدید در لیگ دو فوتبال  اتریش

فروتن باقریان،ادامه می دهد:برای  فصل جدید نیز اینبار درسطح 2 لیگ اتریش با تیم «FCM Traiskirchen» قرارداد حرفه‌ای بسته‌ام که سال گذشته جزو 5 تیم اول لیگ دو فوتبال اتریش بوده و شرایط بسیار خوبی دارد. 

برای رسیدن به دروازه تیم ملی فوتبال تلاش می کنم 

وی با اشاره به مربیان بسیار حرفه‌ای تیم «FCM Traiskirchen»که سابقه مربیگری در لیگ برتر اتریش را دارند می گوید:امسال در جام حذفی فوتبال اتریش باید به مصاف  تیم لیگ برتری «Altach» برویم که امیدوارم بتوانم با حضور ودرخشش در این بازی عملکرد خوبی از خودم به نمایش بگذارم.

تلاش برای دیده شدن در فوتبال اتریش

این دروازه‌بان لژیونر درباره برنامه‌اش برای آینده نیز اظهار داشت:فعلا برنامه‌ای برای بازگشت به ایران تا 2 سال آینده ندارم و می خواهم  در سطح اروپا بازی کنم و هدفم این است که حداکثر 3 سال دیگر در لیگ برتر اتریش یا سطح اول سایر لیگ‌های اروپایی بازی کنم‌؛اما شاید در سال‌های بعدی اگر پیشنهاد خوبی از ایران برسد برگردم و بازی کنم. 

وی ادامه می دهد:اکنون در رشته بیزینس بین الملل در دانشگاه Modul university مشغول تحصیل هستم و همچنین در حال حاضر به دو زبان زنده دنیا (آلمانی و انگلیسی) مسلط هستم.ضمن اینکه اینجا فعالیت‌های خوبی داشته‌ام.کارهای مربیگری دروازه‌بانی در کنار بازی انجام می‌دهم تا بتوانم مربیگری در اروپا را هم یاد بگیرم.تمرینات اختصاصی خودم را نیز در کنار تمرینات تیمی انجام می‌دهم و سعی دارم آمادگی بالایی برای فصل جدید داشته باشم. 

برای رسیدن به دروازه تیم ملی فوتبال تلاش می کنم 

وی با بیان اینکه  درحال حاضر جوان ترین دروازبان لژیونر ایرانی است که به صورت حرفه ای در اروپا مشغول به می باشد ازسرمربی تیم ملی فوتبال درخواست می کندبه دروازبان های جوانی همچون او توجه و آنها را به اردوهای تیم ملی فوتبال دعوت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها